W ostatnim czasie Google przygotowało niesamowite narzędzie dla firm o nazwie: Google Moja Firma, które kompleksowo, zaledwie w kilka minut zadba o nasz sieciowy wizerunek m.in. w Google Maps i Google +.

Google Moja Firma to pulpit – panel zarządzania wszystkimi „Googlowskimi” narzędziami dla Twojej firmy. Znajdziemy tam m.in.

  1. Google Maps
    Usługa umożliwia umieszczenie swojej firmy na Mapach Google lub aktualizację obecnie już posiadanego punktu na mapie. Mamy możliwość m.in. dodania zdjęć, adresu strony internetowej, obszaru działalności i godzin otwarcia. Weryfikacja następuje, w przypadku nowych firm, za pomocą przesłania kartki pocztowej z kodem od Google, a obecnych firm przez podanie kodu w trakcie połączenia telefonicznego. Czy warto? Z Google Maps korzysta (2013r.) ponad sto milionów osób, w Polsce jest ich ponad 10 milionów i wciąż rośnie. Dzięki udostępnieniu pozycji na mapie umożliwisz łatwiejsze znalezienie swojej firmy w Internecie, ułatwisz dojazd, zwiększysz wiarygodność jak i również wpłyniesz na pozycję swojej strony w Google. Opcja jest darmowa.

    Pamiętaj: W miejscu „Nazwa firmy” wpisz nie tylko samą nazwę, ale też główną frazę np. „Jerzyk – Sklep spożywczy”.  Ma to ogromny wpływ na późniejsze wyszukiwanie przez osoby korzystające z map.

    Popularność map i lokalizatorów internetowych. 

    Użytkownicy Google Maps - statystyka
    Z badania firmy Gemius wynika, że najpopularniejszymi mapami i lokalizatorami w 2013r. były serwisy Grupy Google, korzystało z nich 7,3 mln internautów, co stanowi prawie 70% wszystkich użyć map i lokalizatorów.

  2. Google +
    Miejsce, w którym poinformujesz cały świat o aktualnych wydarzeniach w swojej firmie, dodasz nowe zdjęcia produktów czy pracowników, biura itp.
    Google Plus - Co to
  3. Google Analytics
    Niezbędne, kompleksowe narzędzie statystyczne dla każdej strony internetowej, niestety często pomijane przez właścicieli firm / stron internetowych. W ramach usługi Google Moja firma wyświetlają się nam, trzy krótkie informacje na temat statystyk z możliwością przejścia do pełnych statystyk Google Analytics.
    Google Analytics - statystyka strony
  4. Inne usługi
    W ramach usługi Google Moja Firma mamy jeszcze do dyspozycji ikonki – skróty prowadzące do Google Adwords (uproszczonej wersji), YouTube oraz pełnych aplikacji tj. Zarządzanie opiniami o firmie i Statystyki przeglądania naszego profilu firmy w Google.
    Google Moja Firma - Co to

Podsumowując, właściciele firm powinni ustawić sobie Google Moja firma jako strona startowa w przeglądarce 😉 Usługa ta wpływa pozytywnie na działania pozycjonowania naturalnego.

Jak zacząć? Wejdź w poniższy link:

https://www.google.com/local/business/add

Google Moja Firma Zaproszenie